יעוץ, תכנון וניהול פיננסי YanaRenert

 

כתיבת תכנית עסקית

למי מיועדת תכנית עסקית?

  1. קודם כל ליזמים עצמם, כדי לעשות "סדר בבלגן" ולתכנן את פעילות העסק בצורה פשוטה, ברורה ומפורטת.

  2. לגורמים המממנים כגון בנקים, משקיעים, קרנות וכו'.

  3. לשותף פוטנציאלי וכל אדם אחר שירצה להבין מהו העסק מבחינה רעיונית ומבחינה כלכלית.
     

למה כדאי להזמין כתיבת תכנית עסקית אצלנו?
  • היועצת הראשית יאנה רנרט בעלת השכלה (תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת תל-אביב) ו-13 שנות ניסיון בתחום, במהלכן כתבתה קרוב ל-1,000 תכניות עסקיות.

  • במהלך השנים הוגשו על ידינו מאות בקשות מימון לקרנות שונות, מתוכן כ-75% קיבלו תשובות חיוביות.

  • כתיבת תכנית אצלינו לוקחת בין שבוע לחודש (תלוי ברמת המורכבות), כשמנסים לכתוב לבד זה יכול לקחת   מספר חודשים.

  • צברנו ניסיון רב בכתיבת תכניות עסקיות בצורה ניטראלית. כשכותבים לבד, הרי זה "הבייבי שלנו", יש נטייה לכתוב באופן אישי או שיווקי מדי.

  • תוך כדי הכתיבה תקבלו הסבר מפורט "בגובה העיניים" על כל מרכיב בתכנית, בייחוד החלק הפיננסי.

  • וחוץ מזה אנחנו דוגלים ביחס  אכפתי, חיובי, לא מתפשר על איכות, יעיל בעבודה, המחירים שלנו הוגנים  ביותר, ובנוסף לכל – כייף לעבוד איתינו :-).
     

מהי תכנית עסקית?

תכנית עסקית זה מסמך המתאר באופן פשוט, ברור וניטראלי את מהות הרעיון העסקי בכל היבטיו ופרטיו. התוכנית העסקית כוללת שני חלקים עיקריים:
  • החלק המילולי – כולל את תיאור העסק, תיאור המוצר/ השירות, תיאור השוק בו פועל העסק, התחרות, תיאור האסטרטגיה השיווקית, תיאור המבנה האrגוני והתפעולי. (היקף החלק המילולי יכול לנוע בין-6 לבין 20 דפים בהתאם לרמת הפירוט הנדרשת). החלק המילולי נכתב במסמך וורד.

  • החלק הכלכלי/ פיננסי – כולל תחזית פיננסית – ההשקעה הנדרשת, תחזית תזרים מזומנים בפריסה חודשית לשנה עד שנתיים, תחזית רווח והפסד בסכום שנתי לשנתיים עד 5 שנים, מדדים כלכליים כגון מדדי רווחיות, מדדי סיכון, ניתוחי רגישות (מה יקרה לתמונה הכוללת אם המחירים, המכירות, הלויות ירדו או יעלו ב-% מסוים), גראפים וכו'. אצלי החלק הפיננסי נבנה באקסל על מנת שהיזמים יוכלו לעבוד איתו בעצמם, ולא פלט מודפס מתוכנה ייעודית, אליה אין ליזמים גישה. 
     

המידע הנדרש לכתיבת תכנית עסקית:
  • תיאור קצר של העסק (מיקום, היסטוריה, גודל, היקפי פעילות המתוכננים, מספר עובדים וכד')

  • תיאור השוק בו פעול העסק, תחרות. יתרונות העסק לעומת המתחרים.

  • האסטרטגיה השיווקית של העסק (מיצוב העסק, קהל יעד, אמצעי שיווק).

  • סוגי שירותים/ מוצרים כולל מחירים ללקוח, עלותם לעסק (בעסקי יבוא יש לעיין ברשימת נתונים לחישובי עלות – ראה למטה) והתפלגות המכירות (סוג –  1 30% מסך המכירות , סוג  – 2 47% וכך הלאה).

  • רשימת הוצאות קבועות.

  • רשימת השקעות.

  • תנאי תשלום של לקוחות וספקים.

  • תזרים מזומנים נוכחי – אם יש חייבים .

  • את המידע הנ"ל יש להכין לקראת הפגישה הראשונה. 
     

רשימת עלויות לחישובי עלויות יבוא:
בעסקי ייבוא על מנת לחשב את עלות המוצרים יש להתייחס לעלויות הבאות:
  • עלות היצרן (EXWORKS or FOB)

  • עלויות שילוח בינלאומי הכוללות שילוח, ביטוחים, היטלים שונים וכד'

  • עלויות המכס, מס קנייה ותמ"א (אם יש ) – ישנו פטור משלושת סוגי המיסים ממדינות מסוימות .

  • עלויות שחרור מהמכס, אחסון במחסני המכס אם לא ישוחרר בזמן

  • עלויות הובלה בתוך הארץ עד מחסני היבואן או הלקוח

 

 

 



לייבסיטי - בניית אתרים