|
כתיבת תכנית עסקית
למי מיועדת תכנית עסקית?
-
קודם כל ליזמים עצמם, כדי לעשות "סדר בבלגן" ולתכנן את פעילות העסק בצורה פשוטה, ברורה ומפורטת.
-
לגורמים המממנים כגון בנקים, משקיעים, קרנות וכו'.
-
לשותף פוטנציאלי וכל אדם אחר שירצה להבין מהו העסק מבחינה רעיונית ומבחינה כלכלית.
למה כדאי להזמין כתיבת תכנית עסקית אצלנו?
-
היועצת הראשית יאנה רנרט בעלת השכלה (תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת תל-אביב) ו-13 שנות ניסיון בתחום, במהלכן כתבתה קרוב ל-1,000 תכניות עסקיות.
-
במהלך השנים הוגשו על ידינו מאות בקשות מימון לקרנות שונות, מתוכן כ-75% קיבלו תשובות חיוביות.
-
כתיבת תכנית אצלינו לוקחת בין שבוע לחודש (תלוי ברמת המורכבות), כשמנסים לכתוב לבד זה יכול לקחת מספר חודשים.
-
צברנו ניסיון רב בכתיבת תכניות עסקיות בצורה ניטראלית. כשכותבים לבד, הרי זה "הבייבי שלנו", יש נטייה לכתוב באופן אישי או שיווקי מדי.
-
תוך כדי הכתיבה תקבלו הסבר מפורט "בגובה העיניים" על כל מרכיב בתכנית, בייחוד החלק הפיננסי.
-
וחוץ מזה אנחנו דוגלים ביחס אכפתי, חיובי, לא מתפשר על איכות, יעיל בעבודה, המחירים שלנו הוגנים ביותר, ובנוסף לכל – כייף לעבוד איתינו :-).
מהי תכנית עסקית?
תכנית עסקית זה מסמך המתאר באופן פשוט, ברור וניטראלי את מהות הרעיון העסקי בכל היבטיו ופרטיו. התוכנית העסקית כוללת שני חלקים עיקריים:
-
החלק המילולי – כולל את תיאור העסק, תיאור המוצר/ השירות, תיאור השוק בו פועל העסק, התחרות, תיאור האסטרטגיה השיווקית, תיאור המבנה האrגוני והתפעולי. (היקף החלק המילולי יכול לנוע בין-6 לבין 20 דפים בהתאם לרמת הפירוט הנדרשת). החלק המילולי נכתב במסמך וורד.
-
החלק הכלכלי/ פיננסי – כולל תחזית פיננסית – ההשקעה הנדרשת, תחזית תזרים מזומנים בפריסה חודשית לשנה עד שנתיים, תחזית רווח והפסד בסכום שנתי לשנתיים עד 5 שנים, מדדים כלכליים כגון מדדי רווחיות, מדדי סיכון, ניתוחי רגישות (מה יקרה לתמונה הכוללת אם המחירים, המכירות, הלויות ירדו או יעלו ב-% מסוים), גראפים וכו'. אצלי החלק הפיננסי נבנה באקסל על מנת שהיזמים יוכלו לעבוד איתו בעצמם, ולא פלט מודפס מתוכנה ייעודית, אליה אין ליזמים גישה.
המידע הנדרש לכתיבת תכנית עסקית:
-
תיאור קצר של העסק (מיקום, היסטוריה, גודל, היקפי פעילות המתוכננים, מספר עובדים וכד')
-
תיאור השוק בו פעול העסק, תחרות. יתרונות העסק לעומת המתחרים.
-
האסטרטגיה השיווקית של העסק (מיצוב העסק, קהל יעד, אמצעי שיווק).
-
סוגי שירותים/ מוצרים כולל מחירים ללקוח, עלותם לעסק (בעסקי יבוא יש לעיין ברשימת נתונים לחישובי עלות – ראה למטה) והתפלגות המכירות (סוג – 1 30% מסך המכירות , סוג – 2 47% וכך הלאה).
-
רשימת הוצאות קבועות.
-
רשימת השקעות.
-
תנאי תשלום של לקוחות וספקים.
-
תזרים מזומנים נוכחי – אם יש חייבים .
-
את המידע הנ"ל יש להכין לקראת הפגישה הראשונה.
רשימת עלויות לחישובי עלויות יבוא:
בעסקי ייבוא על מנת לחשב את עלות המוצרים יש להתייחס לעלויות הבאות:
-
עלות היצרן (EXWORKS or FOB)
-
עלויות שילוח בינלאומי הכוללות שילוח, ביטוחים, היטלים שונים וכד'
-
עלויות המכס, מס קנייה ותמ"א (אם יש ) – ישנו פטור משלושת סוגי המיסים ממדינות מסוימות .
-
עלויות שחרור מהמכס, אחסון במחסני המכס אם לא ישוחרר בזמן
-
עלויות הובלה בתוך הארץ עד מחסני היבואן או הלקוח
| |